Wat zijn de advertentiemodellen via Pinterest adverteren?

Pinterest

Met 200 miljoen gebruikers is Pinterest een kleiner sociaal netwerk dan giganten als Facebook en Instagram. Het is echter van uitzonderlijk belang voor marketeers als een plaats die gebruikers bezoeken om informatie te verzamelen over mogelijke aankopen. Pinterest heeft Instagram zelfs verslagen als primair platform voor sociale media dat de aankoopbeslissingen van gebruikers van sociale media in de VS beïnvloedt.

Gesponsorde pins

De originele Pinterest adverteren indelingen, een gesponsorde pin, is een pin die je betaalt om te promoten, alleen zodat meer mensen hem zien. Betaald uitgebreid publiek en het toevoegen van het woord ‘Gepromoveerd’ onder de pin is hetzelfde als een gewone pin.

Je zult merken dat voorbeelden van Pinterest adverteren die in dit bericht zijn geplaatst, de gesponsorde tag niet weergeven. Dit onthult eigenlijk een groot voordeel van gesponsorde pins: wanneer iemand Pinterest adverteren op zijn Pinterest-bord opslaat of op internet plaatst, worden die e-mails als organisch beschouwd. De gepromote tag is niet inbegrepen en het extra verkeer kost geen vestiging.

Gesponsorde videopins

Dit Pinterest-advertentieformaat is precies hoe het eruit ziet: een gesponsorde pin met een video. Gesponsorde videopins verschijnen in de nieuwsfeed, zoekresultaten en het gedeelte ‘Vind ik leuk’ en worden automatisch afgespeeld.

One-touch pinnen

Dit Pinterest-advertentieformaat brengt Pinners rechtstreeks naar de bron. Normaal gesproken, wanneer iemand op een pin tikt, wordt deze van dichterbij bekeken met meer details. Met one-touch Pinterest-advertenties kunnen gebruikers met één tik naar de website gaan, meer informatie krijgen of direct kopen.

Gesponsorde app-pins

Gesponsorde app-pins bevatten een app-pictogram en een installatieknop in de advertentie. Op deze manier kunnen Pinners je app installeren zonder Pinterest te verlaten in plaats van naar een app store te worden geleid om de app te downloaden.

Filmische pinnen

Net als de gepromote videopins bevatten filmische pins beweging. Maar in tegenstelling tot video’s, bewegen Cinematic Pins alleen wanneer de gebruiker veegt. Wanneer de gebruiker stopt met scrollen, stopt de pin met bewegen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *